StICHTING Erfgoed MARTINUSKERK ETTEN

REALISATIE MULTIFUNCTIONEEL DORPSCENTRUM

Tijdspad

29 juni 2023 om 19.30 uur  heeft er een informatiebijeenkomst plaatsgevonden over de voortgang van onze plannen. Deze bijeenkomst vond plaats in de kerk, Dorpsstraat 19 te Etten.

7 Januari 2024 Is de kerk aan de eredienst onttrokken, iedereen is welkom om 10.00 uur in de kerk.

13 januari 2024 vrijwilligersbijeenkomst 10.00 uur in de kerk. (voor iedereen die wil helpen, bijvoorbeeld met het demonteren van de kerkbanken etc.)

4 maart 2024 is de leveringsakte getekend door de stichting. We zijn daardoor trotse eigenaar geworden van de kerk + pastorie.

Maart 2024 - Conform de geldende beslistermijnen verwachten we eind maart (rond Pasen) de omgevingsvergunning te ontvangen.
We zijn in afwachting van te ontvangen subsidies zodat er financiële ruimte is om te kunnen starten met de werkzaamheden.
Nu we eigenaar zijn geworden én het eerste krediet is ontvangen, kunnen we de eerste stappen zetten voor het ontruimen van de kerk/opslaan van enkele spullen. Daarom is er een container geplaatst en wordt de planning voor de eerste periode van de werkzaamheden opgesteld. Vrijwilligers die zich hebben opgegeven zijn inmiddels geïnformeerd.

- De samenwerking met de beoogde horeca-exploitanten (Erik Leusink en Stan Theunissen) wordt de komende periode concreet gemaakt. Een concept-pachtovereenkomst ligt hiervoor al klaar.